Verkkokauppa palautusoikeus

Maksun palautus

Palauttaessasi Catmandoo verkkokaupasta ostetun tuotteen, tuotteesta maksettu hinta hyvitetään takaisin samalle maksutavalle, josta tilauksen summa on veloitettu heti sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautetun tuotteen.

Kun olemme vastaanottaneet palautetut tuotteet ja hyväksyneet palautuksen, niin Maksuturva palauttaa rahan tilille verkkopankkimaksujen osalta 2 pankkipäivän sisällä ja korttimaksujen osalta summa palautuu kortille viimeistään 6 pankkipäivän sisällä palautuksen hyväksynnästä. Saat sähköpostiviestin, kun palautuksesi on käsitelty.

Normaalin palautusoikeuden lisäksi Tyytyväisyystakuu antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa ja palauttaa tuotteita 14 vrk:n tarkistusajan sisällä ennen kuin rahasi tilitetään maksupalvelusta verkkokauppiaalle. Voit hyödyntää Tyytyväisyystakuun toimintoja maksuvahvistukseen linkitetyllä Verkko-ostajan palvelut -sivustolla. Mikäli olet ilmoittanut palautuksesta Tyytyväisyystakuun kautta, ei palautukseen tarvitse liittää tilinumeroa.

 

Yhteystiedot:
Maksuturva Group Oy
y-tunnus: 2121703-0
Keilaranta 5

02150 Espoo
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
www.maksuturva.fi


Palautusoikeus

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Tuotteen voi palauttaa Postin maksuttomalla asiakaspalautuksella täyttämällä sähköinen palautusilmoitus maksuvahvistukseen linkitetyllä Verkko-ostajan palvelut- sivustolla ja toimittamalla palautettava tuote Postin toimipisteeseen. Huomioithan että ilman sähköisesti täytettyä palautusilmoitusta tulleet palautukset hylätään.

Mikäli tuotetta on käytetty tai alkuperäispakkaus on vahingoittunut tai tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa esim. riippulaput ovat irrotettu, palautusta ei hyväksytä. Tällaisissa tapauksissa lähetämme tuotteen/tuotteet takaisin sinulle ja joudumme myös veloittamaan sinulta postituskustannukset. Palautusoikeus ei koske uima- tai alusasuja eikä teknisiä kerrastoja.

Mikäli tuote toimitetaan sellaisessa pakkauksessa, ettei sinulla ole mahdollisuutta avata pakettia vahingoittamatta sitä, sinulla on kuluttajana oikeus avata paketti ja tarkastaa tuotteesi ilman, että palautusoikeus menetetään.

Jos sinulle jäi kysyttävää, ole yhteydessä verkkokauppa@catmandoo.com

 

Paketin noutamatta jättäminen ei ole hyväksytty tapa palauttaa tuote

Huomioihan, että paketin noutamatta jättäminen Posti toimipisteestä tai Postin pakettiautomaatista ei ole asiakaspalautus. Paketti katsotaan palautetuksi, kun sähköinen palautusilmoitus on tehty. Veloitamme 19,90 euron arvosta käsittelykuluja tilauksista, joita ei ole noudettu Postista tai Postin pakettiautomaatista Postin antaman säilytysajan puitteissa. Sähköisen palautusilmoituksen jälkeen tulee tuotteet palauttaa välittömästi.

 

Tuotteen palautus

Jos haluat palauttaa tuotteen, tee verkkokaupan maksuvahvistukseen linkitetyllä Verkko-ostajan palvelut- sivustolla sähköinen palautusilmoitus ja toimi sen ohjeiden mukaisesti. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäiseen pakkauslaatikkoon tai vastaavaan ja kiinnitä pakettiin valmiiksi tulostettu palautuspakettikortti. Palauta lähetys Postiin varustettuna alkuperäisen lähetyksen mukana tulleella palautuspakettikortilla ja muista säilyttää Postista saamasi lähetyskuitti tositteena palautuksesta.

Palautuksen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät sähköisen palautusilmoituksesi palautusoikeuden käytöstä ennen palautusajan päättymistä. Tuote tulee palauttaa välittömästi tilauksen palautusilmoituksen jälkeen.

Tuotteista maksamasi hinta palautetaan sinulle samalla maksutavalla, jota olet alun perin käyttänyt. Kun palautuksesi on vastaanotettu ja hyvitetty, saat tiedon asiasta sähköpostiisi.


Palautuksen ehdot

  1. Tilaus tai osa siitä tulee peruuttaa sopimusehtojen mukaisesti tekemällä verkkokaupassa sähköinen palautusilmoitus viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.
  2. Tuote on käyttämätön
  3. Tuote on siinä kunnossa, jossa ostaja sen vastaanotti ja kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ovat tallella ja riippulaput kiinnitettyinä
  4. Tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseensa tai vastaavalla tavalla
  5. Jalkineiden laatikko on siinä kunnossa missä ostaja sen vastaanotti
  6. Tuotteella ei ole palautusoikeutta, jos tuote on palautettu ainoastaan tuotteen omassa tuotepakkauksessa (koskee myös kenkälaatikoita) tai jos tuote on riittämättömän pakkauksen johdosta kuljetuksessa vahingoittunut tai likaantunut
  7. Epäselvissä tapauksissa asia käsitellään verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa verkkokauppa@catmandoo.com

 

Kadonneet asiakaspalautukset ja noutamattomat lähetykset

Kadonneet asiakaspalautukset. Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautuslähetys katoaa matkalla Postin varastoon, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan asiakkaalle ainoastaan, jos tilaajalla on lähetyksen seurantakoodi ja kuitti, jolla voidaan osoittaa, että tuote on jätetty Postille kuljetettavaksi.

Noutamattomat lähetykset. KSL 6 luvun perusteella tavaran passiivinen noutamatta jättäminen noutopaikasta ei ole etämyyntisopimuksen pätevä peruuttamistapa. Lähetyksen noutamatta jättäminen on syy kaupan purkautumiseen. Veloitamme 19,90 euron arvosta käsittelykuluja tilauksista, joita ei ole noudettu Postista Postin antaman säilytysajan puitteissa.



Viallinen tai väärä tuote

Jos havaitset tuotteessamme laatuvirheen, olemme toimittaneet sinulle väärän tuotteen tai tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, pyydämme sinua tekemään verkkokaupassa sähköisen palautusilmoituksen ja palauttamaan tuotteen Postin toimipisteeseen enintään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Kaikki reklamaatiot käsitellään tapauskohtaisesti heti kun reklamoitu tuote on saapunut kauppiaalle. Olemme yhteydessä kuluttajaan enintään 2 vuorokauden kuluessa palautetun tuotteen saapumisesta kauppiaalle.